Gud älskar sin församling, men hårda ord måste tala så vi får nåd och ger oss till honom, då ska vi se hans härlighet !

måndag 14 oktober 2013

” Gud vill visa oss vad kärlek betyder ”


” Gud vill visa oss vad kärlek betyder ”


Jag är i stort behov av hjälp med förbön nu i denna stund. Mitt liv har återigen rasat och jag har våldsam nöd i mitt liv. Mitt liv är återigen i spillror, Prövningarna och frestelserna ligger långt över vad jag klarar av och faller gång på gång. Försöker anklaga Gud för allt, men ropar fortfarande till Gud att inte ge upp på mig.

Ändå kommer han tillbaka till mig och visar mig nya syner och ger mig nya profetiska budskap. Jag är inte värd detta i denna stund. Försöker förskjuta och bortförklara att Gud ropar på mig men ändå visar han mig saker som jag inte kan ljuga om. Jag försöker välja bort Gud på grund av all smärta och allt som drabbar mig, men ändå finns det något i mig som inte kan släppa taget.

Under de sista månaderna har allt varit en enda dimma och jag är fortfarande blind av allt som hänt och alldeles för svag, Jag vädjar om hjälp med förbön nu i denna stund. Ser att mina ord har lästs från flera olika länder och vädjar även om hjälp från andra länder. Be för mig.

Någon har ändrats, men förstår inte riktigt vad det är än … Trots allt jag varit med om, med separationer och djupa svek och att inte pratat med Gud på flera månader. När jag ändå försökte be igår så hade mitt tungotal ändrats till något helt annat. Jag blev helt ställd då jag aldrig varit med om detta tidigare.

Efter det fick jag en syn och detta är vad jag såg :

”Jag ser mig själv stå i talarstolen inför en stor församling och det ser ut som att jag predikar. Jag är livrädd att så stå inför stora folksamlingar så förstår inte hur jag kan klara av detta. Budskapet jag pratar om är kärlek och riktar mina ord till alla som är i en relation.  Jag talar till man och kvinna utifrån deras äktenskap, föräldern mot sitt barn och ett syskon mot ett syskon. Jag talar ut om värdet i en relation och hur viktigt det är att vårda och älska varandra. Jag uppmanar en hel församling att tänka igenom detta på allvar. Trots mitt tomma och sårade hjärta känner jag med alla och ser hur detta berör. Kärlek har blivit något vi konsumerar och missbrukar som drift. Det är något vi tar för givet och inte bryr oss om att vårda. Min känsla blir allt stakare och jag faller i gråt……”


Gud talar till oss om att se på honom vad Kärlek är !!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Gott att du börjat skriva igen på bloggen! När jag läste detta inlägg så blev jag påmind om nedanstående text. Kanske talar den till dig i din situation. Gud ger aldrig upp om oss och om vi tillåter så använder Han allt det svåra som vi gått igenom till välsignelse för andra.
    Guds välsignelse! "Barnabas"

    Going Beyond Your Paradigm

    TGIF Today God Is First Volume 2 by Os Hillman
    Tuesday, November 26 2013

    "So Saul went to Naioth at Ramah. But the Spirit of God came even upon him, and he walked along prophesying until he came to Naioth. He stripped off his robes and also prophesied in Samuel's presence. He lay that way all that day and night. This is why people say, 'Is Saul also among the prophets?'" (1 Sam 19:23-24).

    Whenever God calls you into a new thing, you can expect to do things you've never done. Saul had just been anointed to be the first king of Israel. He was being launched into a whole new calling. He was hanging out with the spiritual leaders of the nation.

    When he began to prophesy the prophets wondered if he, too, was a prophet. He was not a prophet but God was doing a new thing through Saul - activating something in him that had been dormant until then.

    When God calls you into a new endeavor you will find that God will anoint you in areas you considered your weakest traits. God turns shepherds like Moses into leaders of nations. He turns farmers like Gideon into reformers. He turns impetuous and unstable personalities like Peter into leaders that can transform a culture and lead a movement.

    Whenever God does a new thing in a life, those who knew them before notice the change. Quiet people become bold. Poor speakers learn to become great communicators. Those who were never leaders before become the new leaders. This is the way of God.

    When God looks at an individual, He looks at their future, not their past. He is always looking at the person He has created you to become, not the person you are now. When Samuel anointed the young shepherd boy, David, to be the next king of Israel, it would be years before this would happen. However, God already knew who he was to become.

    How does God view your life? What is the destiny He has chosen you to fulfill?

    SvaraRadera