Gud älskar sin församling, men hårda ord måste tala så vi får nåd och ger oss till honom, då ska vi se hans härlighet !

torsdag 28 juni 2012


” – Syn om Jesus och elden “


“ Jag ser en man stå och hålla ut händerna som en sköld.
Det är Jesus jag ser. Jag kan nästan se hans ansikte.
Han står stolt där och håller ut armarna. Han skyddar
något. I synen ser jag ihopkurade människor bakom honom.
De tar skydd. Runt omkring Jesus ser jag eld som kastar
mot honom. En vrede utan dess like. Elden slår mot
Jesus i full kraft. Han står stadig och utan en skråma
när elden bränner med otrolig värme och styrka. Elden
slår emot honom men byter riktning. Den styr undan som
vatten slår mot en klippvägg. Nära bakom Jesus där
människorna sitter i skydd når inte elden. Men längre
bort bakom honom slår elden ihop igen med full
styrka. Allt utanför förintas i eldens våld “

Denna syn fick jag när jag var ute på en promenad. Jag gick
och bad över att Gud skulle förbarma sig över sitt folk. Att
straffet inte skulle bli så hårt. Jag har hört och sett honom
ledsen över vad vi har blivit och hur sovande och hur
bedövade vi är av Onska och Avgudar i vår tid. Det finns
så många som går förlorade och vi gör inget åt det. Vi
lever av världen, Gud har varnat oss för det, men vi vill
gå våran egen väg som leder till helvetet och inte  till himlen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar