Gud älskar sin församling, men hårda ord måste tala så vi får nåd och ger oss till honom, då ska vi se hans härlighet !

söndag 1 juli 2012

-  Uppmaning till oss kristna att vända om ! "


Jag känner starkt Guds närvaro och hn söker sitt folk. Gud vill möta oss och göra oss lyckliga men hur ska han nå oss när vi inte har tid med honom. Vi bokar in Gud som ett affärsmöte och förväntar oss att han ska göra under och tecken på schemalagt tid då vi är närvarande. I bibel står det ofta om Guds vrede och hur mänsklighet och folkgrupper hotas att utplånas då man förnekar Gud.

Dagen innan hade jag läst Jona  3: 1-10 och det var en text som talade så stark till mig. Den handlar om hur Nineves folk förstår att de måste om ända sig från sitt ogudaktiga liv och klär sig i säcktyg ( Sorgedräckt ) och sätter sig ner i smutsen för att bevisa för Gud att de värkligen vill ändra sina liv.
De uppsatta och Kungen samma sak och alla står inför Gud lika klädda och på samma villkor. Gud ser oss som likvärdiga inför honom och när han ser hur Nineves folk på ärligt sätt visar att de vill ändra sig så ångrar Gud sin plan att förgöra dem.

När jag drabbas av en nöd för Sverigens kristna församling talar Gud till mig:

" - Herren säger, Ni måste böja er och släppa er strävan efter att förverkliga er själva. Om ni vänder om och kommer till mig som ni är ska jag lyssna och svara på era böner. Ni måste komma till mig utan alla era måsten och dyrbara ytre. Ni måste komma i nöd inför mig så att jag ser att ni menar allvar. Om ni inte gör det kommer min nåd utebli och ni kommer gå under "

5 kommentarer:

  1. Ja,det hänger en dom över detta land,som så långt har avfallit ifrån Herren!!!
    Jesus kommer snart,vi får verka medan dagen ännu varar,,,natten kommer,då ingen kan verka...
    Herren välsigne dig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan undra varför bibelns alla varningar till människan inte tas på allvar, jag ser oss idag lika svåra att och olydiga som på bibelns tid. Vi får så många chanser av nåd, men jag är förvånad och har sådan nöd för det kristna folket som är så blinda idag.

      Radera
  2. Svar
    1. Jakobs brev 3:5....skrev långt svar på ditt nödläge. Tyvärr gick försök åt h.
      Sound of silence simon garfunkel som liten tröst. Dina ord nådde mig 140830. Sitter i samma läge...fast babblar utan stopp. Cirkeln börjar slutas.

      Radera
  3. Tack för att någon nu hör nåt.. Svårt nu. Energin lämnar kroppen. Även viljan å motivering. Å alla vänner har nu flytt.

    SvaraRadera